Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
12.6.2021, Milan Šurkala, aktualita
V květnu minulého roku bylo dokončeno ražení druhého tunelu v Las Vegas, které měly zajistit dopravu návštěvníků zdejšího konferenčního centra. Tak se nyní stalo a tunely jsou konečně v provozu.
DarkRichelieu (1241) | 14.6.202110:08
Vlhké sny v přímém přenosu, a to to má být ještě vlhčejší.
Odpovědět0  0
Jardadoma (1568) | 13.6.202120:01
No jo, tyhle projekty hyperrychlé dopravy, kde ještě neexistují hyperrychlé dopravní prostředky, to je pěkný tunel :o)
Odpovědět0  1
luky_pribyl (97) | 14.6.20219:21
Když máte na povrchu kolaps, zácpu, tak to tunelem je rychlejší i pěšky. Já bych byl nadšený, kdyby se naučili nějak levně a efektivně razit tunely. Jak by Praze radiály prospěly, o tom se netřeba zmiňovat...
Odpovědět1  0
CooliPi (385) | 14.6.202110:13
Co jsem slysel, tak ve Spanelsku zacali tunelovat dopravu pod zem, pripoje jsem treba nekde i v suterenu staveb. Takze mozna by se to dalo vygooglit.

Co se tyce Prahy, tak muzu jenom dodat vlastni zkusenosti kdyz se delal tunel mezi Dejvicemi az Trojou ­- Blanka. Domy, pod kterymi to razili, si sedly az o 5cm, nekde to treba pri prasknuti zdi porusilo kabely, ale obecne to nebylo tak strasne. Mezi moje rodice spadnul kus omitky vahy nekolika kilogramu, kdyz sli na tramvaj na chodniku. Ve Stromovce se jim propadl park az do tunelu.

Statistiky provozu zde:
https:­/­/www.tunelblanka.info­/dopady­-projektu­/
otazka je jak se jim da verit.

Kdyz strileli dalsi segmenty tunelu, tak se to budovami nad tim neslo a bylo to v nich slyset, nez jim to zatrhli tak strileli i v noci. Razba by proti tomu mela byt ticha.

A co jsem slysel, tak se spousta stavebniho materialu ze stavby rozkradla. Holt v tunelu se ztrati vsechno...
Odpovědět0  0
wrah666 (6205) | 14.6.202113:30
Metoda levná a bezpečné ražby dávno existuje. Stačí hromadně nasadit jednotný model razícího štítu a ten následně důsledně z tunelu vytahovat a používat znovu a znovu. Ostatně sám Musk nedělá nic jiného, než přesně toto. Problémy s tunely v Praze byly dané tím, že se ­"chytře­" vymyslelo řešení, které razící štít neumí udělat a jelikož se razilo v písku, tak jim to při použití jiných metod padalo.
(btw a vyuštění na trojské straně je slušně řečeno jeden obrovský dopravní průšvih. Místně pravděpodobně neřešitelný. Muselo by se pokračovat tunelem patrně až někam k rozdělení d8 a Kbelské. ­(te´d si napamatuji, jak se přesně jmenuje ona odbošující spojka či radiála :­)­) Ovšem, to je v podání českého tunelářství ­(nechám na vás, jak si ten termín vyložit­) projekt za dalších 5­-10 miliard kč.
Odpovědět0  0
Meliach (6) | 13.6.202116:34
Tohle mi moc nepřipadne jak očekávaná rychlá hromadná přeprava osob.. :­-)
Odpovědět0  0
CooliPi (385) | 13.6.202117:07
Mozna rychla hromadna poprava osob... kdyz zacne horet batterypack. Uduseni je pravdepodobnejsi nez uhoreni, samozrejme.
Odpovědět0  0
Meliach (6) | 13.6.202122:44
Já možná jen trochu doufal, že ta pokroková společnost přijde s něčím pokrokovějším a představí třeba nabíjení ze silnice. Už by na to byl správný čas.
Odpovědět0  0
CooliPi (385) | 14.6.202110:22
Nabijeni ze silnice moc pokrokove neni, mnohem lepsi mi prijde kdyz jsou obycejne zasuvky na 400V v kazde garazi. Co se tyce pokrokove spolecnosti, tak jsem cekal, ze prijdou s nejakym malym uzitkovym vozem stylu pickup, pro zavazeni zbozi do center mest, rozvazkove sluzby atd. U tohoto vyuziti by o to mohlo mit zajem vice prepravnich spolecnosti, ktere potrebuji vice prostoru v aute. Misto toho placat drahym lithiem na prevoz tezkych nakladu na velke vzdalenosti ala truck... mi prijde jako plytvani. Zeleznice je proti tomu pokrokova.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.